måndag 13 maj 2013

Dark Heart Rising - Lee Monroe

Titel: Dark Heart Rising
Författare: Lee Monroe
Serie: Dark Heart #2
Antal sidor: 384
Utgivningsår: 2011
Betyg: 3/5


Just as their love story is about to begin, Jane and Luca are ripped apart. Jane is bereft. But there’s more than her heart at stake. With rumours of an angel rebellion growing no one is safe – especially not a mortal girl who has fallen in love with a wolf boy…

Spoilers från föregående del förekommer

Jag läste Dark Heart Forever i höstas och den lämnade väl inte några djupare spår efter sig. Helt ärligt kommer jag inte ihåg så mycket från den. Missförstå mig inte nu, jag tyckte att det var en helt okej bok. Den var inte dålig, men inte heller kanonbra. Eftersom jag inte kommer ihåg så mycket från första boken så var jag väldigt förvirrad i början av Dark Heart Rising.  Det börjar med att Jane och Luca inte längre är tillsammans. Det här kan vara någonting som har glömt bort från slutet av förra boken, men min första tanke var va? Hm, fattade ingenting. Men som sagt, kan vara mitt minne som inte är med riktigt. 

I alla fall, vad tycket jag då om boken? Den var också helt okej, vissa delar tyckte jag bättre om än andra. Det börjar med att Jane är i Paris med sin mormor. Där träffar hon Soeren som får en stor roll under bokens gång. Handlingen är bra tycker jag, blev lite förvånad över vissa saker på slutet och det är ju alltid ett plus. Däremot blev jag så fruktansvärt irriterad på Luca. I första boken tycket jag väldigt mycket om honom, men han sjönk en del här. Hela hans "jag kan inte vara med Jane för mina föräldrar säger det" är ganska irriterande och det pågår under HELA boken. Jag förstår inte varför han inte kan vara med Jane? Han säger att han är skyldig sina föräldrar att göra som de säger. Jaha, men varför? Antingen var det med i förra boken och jag har glömt eller så är jag trög, för jag fattade inte. En annan sak som jag inte gillade var när det var från Raphaels PoV. Jag fann det väldigt ointressant även om jag förstod på slutet varför man fick se från hans PoV.

Nu låter det som att jag inte gillade den här boken, men som sagt jag tyckte att den var helt okej
och jag kommer att läsa sista delen för att få veta hur det slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar