tisdag 18 juni 2013

TAG - Sommarläsning

Såg att Bella hade gjort denna och taggat alla som ville göra den, och eftersom att jag inte har gjort den så varför inte. Min första tag också!

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
 Har så många böcker i min att läsa hög att jag knappt kan välja, och helst skulle jag läsa alla samtidigt! Men jag ska framför allt läsa The Indigo Spell av Richelle Mead, Touch of Frost av Jennifer Estep, Den mörka staden av Carrie Ryan och The Selection av Kiera Cass. Måste köpa och läsa Simona Ahrnsteds senaste också!

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Hm, egentligen ingen, men kanske Elsas värld av Sofi Fahrman som har legat och väntat på att jag ska läsa den hur länge som helst. Har inte haft någon som helst lust att läsa den och har det fortfarande inte, så i den här takten kommer det förmodligen inte att ske fören nästa sommar.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
I min fåtölj. Där jag alltid läser.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
I min fåtölj. Där jag alltid läser haha.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Oj, svårt! Jag har verkligen ingen aning, kan bli vilken som, men jag hoppas på The Indigo Spell eller Touch av Frost som jag bara hört bra saker om.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Ännu en svår! Jag fuskar lite och väljer en serie och tar då The Infernal Devices av Cassandra Clare som alla borde läsa för böckerna är helt fantastiska! Om jag bara ska säga en då så säger jag City of Bones, med tanke på att filmen kommer ut i augusti.

7. Strand eller hängmatta?
Har aldrig läst i hängmatta, men jag är ingen strandmänniska, så jag väljer hängmatta.

8. Deckare eller roman?
Roman! Gillar inte deckare.

9. Favoritgenre?
YA, men ge mig något med kärlek bara så är jag nöjd!

10. Tagga 3 andra!
De flesta har väl redan gjort den, men har du inte gjort den så gör den gärna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar