söndag 16 juni 2013

The Golden Lily - Richelle Mead

Titel: The Golden Lily 
Författare: Richelle Mead
Serie: Bloodlines #2
Antal sidor: 417
Utgivningsår: 2012
Betyg: 4/5


In hiding at a Californian boarding school, Sydney's life has become irrevocably interwined with Jill Dragomir, the vampire Moroi princess she has been tasked with protecting. She has grown close to those in Jill's royale circle - and to someone in particular. Someone that foreces her to question everything the alchemists belive in. Someone forbidden. When a shocking secret thratens to tear the vampire world - her new world - apart, Sydney's loyalties are tested more than ever. Should she trust the alchemists - or her hear.

Om man plockar upp The Golden Lily och tror att man ska få en actionfylld bok så blir man nog ganska besviken. För det händer egentligen ingenting fören i slutet. Och även då är det inte överdrivet spännande. Men det gör inget! Jag läser inte för att jag vill ha action. Jag läser för att jag älskar karaktärerna så mycket. I Vampire Academy tog det två böcker innan det blev fantastiskt och jag hoppas att det är samma sak här. Att det ska bli sex böcker gör mig så lycklig, jag vill aldrig att det ska ta slut.

Jag älskar Richelle Meads karaktärer. Sydney är en favorit hos mig, jag tycker att hon är en sådan himla bra karaktär! Och Adrian ska vi inte ens tala om. Herregud vad jag älskar honom! Och vad han har växt som karaktär sen man först träffade på honom i Frosbite. Jag älskar Sydney och Adrians relation och jag gillar att den får tid att växa under bokens gång. Jag tycker väldigt mycket om de andra karaktärerna också. Den enda jag inte är så förtjust i är Brayden.

Och slutet. Usch, jag vill bara ha The Indigo Spell NU! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar