måndag 19 augusti 2013

Kiss of Frost

Titel: Kiss of Frost
Författare: Jennifer Estep 
Serie: Mythos Academy #2
Antal sidor: 337
Utgivningsår: 2011
Betyg: 4/5

Spoilers från föregående del förekommer

I’m Gwen Frost, a second-year warrior-in-training at Mythos Acad­emy, and I have no idea how I’m going to sur­vive the rest of the semes­ter. One day, I’m get­ting schooled in sword­play by the guy who broke my heart—the drop-dead gor­geous Logan who slays me every time. Then, an invis­i­ble archer in the Library of Antiq­ui­ties decides to use me for tar­get prac­tice. And now, I find out that some­one at the acad­emy is really a Reaper bad guy who wants me dead. I’m afraid if I don’t learn how to live by the sword—with Logan’s help—I just might die by the sword...

Om jag ska vara helt ärlig så blev jag väldigt besviken på inledningen av Kiss of Frost. Jag tyckte den var seg, det hände inget och jag tyckte nästan den var tråkig. Eftersom att jag tyckte så mycket om Tocuh of Frost så blev jag orolig att det skulle vara en bra början på serien men inget mer. Men, efter cirka halva boken tog den fart och sen blev den jättebra! Jag kunde inte lägga ner boken på slutet och de sista 100 sidorna läste jag i ett sträck. Och efter att ha läst ut den ville jag bara läsa Dark Frost på en gång. 

I början av boken upplevde jag Gwen som ganska gnällig. Hon är inte som alla andra, hon kan inte slåss och det är så synd om henne just av den anledningen. Men ungefär där handlingen tog fart gjorde även Gwen en  karaktärsutveckling. Hon slutade gnälla och gjorde faktiskt något åt saken. Logan bara älskar jag. Även om han inte betedde sig helt okej alla gånger, så gillar jag honom ändå. Önskar bara att han kunde öppna upp sig lite mer. Oliver är en annan karaktär som jag tyckte mycket om, och Daphne och Carson fortsätter att vara söta.

En sak som irriterade mig i Touch och Frost och som fortsätter att irritera mig lite här är alla upprepningar. Ska vi räkna alla gånger Gwen säger att Logan är en man whore, så blir det nog ganska många gånger. Samma sak med andra grejer, allt måste skrivas femton gånger. Det känns liksom lite onödigt, jag fattar efter de första fem gångerna. 

Trots att det inte låter som jag tyckte så mycket om boken så gillade jag den riktigt mycket, och jag är så glad att jag har Dark Frost hemma för jag ser riktigt mycket fram emot den!   




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar