fredag 4 oktober 2013

Anna i mina mardrömmar - Kendare Blake

Titel: Anna i mina mardrömmar
Författare: Kendare Blake
Serie: Anna #2
Antal sidor: 323
Utgivningsår: 2012

Betyg: 4/5

Spoilers från föregående del förekommer

Ända sedan Anna Korlov försvann har Cas Lowood känt sig uppgiven . Han fortsätter att jaga spöken, men tankarna på Anna klädd i blod ger honom ingen ro. Det har gått över en månad sedan Anna Korlovs vålnad öppnade dörren till Helvetet i sin källare och försvann, men spökjägaren Cas Lowood kan inte gå vidare. Hans vänner påminner honom om att Anna offrade sitt liv så att Cas kunde överleva och inte vandra omkring halvdöd. Han vet att de har rätt men i Cas ögon kan ingen levande flicka jämföra sig med den döda flicka han blev kär i. Nu ser han Anna överallt - ibland när han sover och ibland när han dagdrömmer. Men någonting är väldigt fel, detta är inte vanliga dagdrömmar. Cas vet inte vad som hände med Anna när hon försvann in i Helvetets portar, men han inser att hon inte kan genomlida mer. Anna räddade Cas mer än en gång och det är dags för honom att återgälda detta.

Jag gillade verkligen Anna klädd i blod och har längtat efter att läsa den här boken länge. Även om jag inte tyckte att den var riktigt lika bra som den första boken så var den ändå bra!

Jag gillar verkligen Cas, han är en så bra karaktär! Jag gillar även Thomas och Carmel och Cas mamma, som låter sin son göra vad han gör även om hon inte tycker om det. 

Handlingen är lite småseg i början, men jag tycker inte det gör något för jag gillar Cas så mycket, men sen drar boken igång och den blir riktigt bra. Slutet var väldigt fint och jag är ledsen att det bara är två böcker i serien för jag hade gärna läst fler böcker om Cas!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar