söndag 1 december 2013

Destroy Me - Tahereh Mafi

 Titel: Destroy Me
Författare: Tahereh Mafi
Serie: Shatter Me #1,5
Antal sidor: 103
Utgivningsår: 2012
Förlag: Harper

Betyg: 4/5

Back at the base and recovering from his near-fatal wound, Warner must do everything in his power to keep his soldiers in check and suppress any mention of a rebellion in the sector. Still as obsessed with Juliette as ever, his first priority is to find her, bring her back, and dispose of Adam and Kenji, the two traitors who helped her escape. But when Warner’s father, The Supreme Commander of The Reestablishment, arrives to correct his son’s mistakes, it’s clear that he has much different plans for Juliette. Plans Warner simply cannot allow.

Jag har varit team Adam från början. Jag tyckte verkligen inte om Warner i Shatter Me. Alltså verkligen inte, det var nästan så jag avskydde honom. Men sen i Unravel Me så började jag tycka bättre om honom och jag började förstå varför han betedde sig som han gjorde. Och sen läste jag Destroy Me och ja, nu vet jag inte vad jag känner längre. För när man har läst den här novellen så tror jag att det är omöjligt att inte älska Warner. Jag längtar så mycket efter Ignite Me nu! Novellen är riktigt bra och jag skulle rekommendera att man läser den innan man läser Unravel Me för jag tror att man uppskattar Warner mer då. Jag fick också sådan lust att läsa om de två första delarna när jag läste novellen, så får nog ta och göra det snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar