lördag 7 december 2013

World After - Susan Ee

Titel: World After
Författare: Susan Ee
Serie: Penryn & the End of Days #2
Antal sidor: 439
Utgivningsår: 2013
Förlag: Hodder and Stoughton

Betyg: 5/5

Spoilers från föregående del förekommer

When a group of people capture Penryn's sister Paige, thinking she's a monster, the situation ends in a massacre. As Penryn searches the streets of San Francisco looking for her, she’s drawn into the heart of the angels’ secret plans, where she learns the horrifying extent to which they are willing to go. Meanwhile, Raffe hunts for his wings. Without them, he can't rejoin the angels, can't take his rightful place as one of their leaders. When faced with recapturing his wings or helping Penryn survive, which will he choose?

Jag fullkomligt älskade ju Angelfall och jag fullkomligt älskar World After också! Jag tycker nog om det mesta med den här boken. Även om den är mörk så är den så roligt emellanåt. Jag kom på mig själv med att sitta och fnissa väldigt många gånger under bokens gång.

Handlingen är lika bra i den här boken som den var i den första boken. Jag älskar världen som Susan Ee har byggt upp, att apokalypsen precis har hänt och att världen har gått under bara för några veckor sedan. I vanliga fall när det kommer till dystopier så brukar det ju vara ganska många år in i framtiden, men som sagt, jag älskar att det är nutid. Jag älskar också att den är så mörk och rå. Ee drar sig inte för att skriva mörka scener och det gillar jag! Det är nästan helt omöjligt att lägga ifrån sig boken när man väl har börjat läsa. Handlingen är spännande och det blir aldrig tråkigt!

Jag älskar Penryn och Raffe, de är så bra! Och jag älskar deras kemi och dialoger. Även om hela situationen med Penryns mamma är ganska tragisk, så är hon en jättebra karaktär. Rätt creepy på sina ställen. I början av boken är det svårt att veta var man hade Paige eftersom hon inte riktigt var sig själv, och man vet inte riktigt vad de har gjort med henne.

World After är en väldigt bra bok, jag älskar den här serien! Och jag längtar så himla mycket till den tredje boken kommer ut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar