fredag 28 mars 2014

Pushing the Limits - Katie McGarry

Titel: Pushing the Limits
Författare: Katie McGarry
Serie: Pushing the Limits #1
Antal sidor: 392
Utgivningsår: 2012
Förlag: Harlequin Teen
Betyg: 5/5

No one knows what happened the night Echo Emerson went from popular girl with jock boyfriend to gossiped-about outsider with "freaky" scars on her arms. Even Echo can't remember the whole truth of that horrible night. All she knows is that she wants everything to go back to normal. But when Noah Hutchins, the smoking-hot, girl-using loner in the black leather jacket, explodes into her life with his tough attitude and surprising understanding, Echo's world shifts in ways she could never have imagined. They should have nothing in common. And with the secrets they both keep, being together is pretty much impossible. Yet the crazy attraction between them refuses to go away. And Echo has to ask herself just how far they can push the limits and what she'll risk for the one guy who might teach her how to love again.

Pushing the Limits var en riktig överraskning, och en positiv sådan. Det är ytterligare en sådan där bok som har legat oläst i min bokhylla sedan i höstas, och nu så här i efterhand kan jag inte förstå varför, för jag älskade den. Jag plockade upp den i tron om att det skulle vara en historia som skulle vara fin, men inte få mig att känna så mycket, men oj vad fel jag hade. 

Jag älskade både Echo och Noah. Jag gillade bådas personligheter, och även om de båda hade brister så var det brister som jag hade överseende med för det gjorde dem så mycket verkligare. Det är svårt att säga så mycket om karaktärerna eller handlingen utan att spoila något, för de går hand i hand. Jag älskade att läsa om hur Echo och Noahs liv flätades samman och hur man sakta men säkert fick reda på vad som hänt med dem båda och varför de var som det var. Jag älskade Noahs relation med hans bröder, och hela deras situation fick mitt hjärta att göra så ont. Jag kan inte ens tänka mig hur det skulle vara att befinna mig i Noahs situation, det skulle vara hemskt! Jag måste bara säga att alla människor som Echo hade runt omkring sig (med undantag av Laila), var riktiga idioter. Den här Grace ville jag mest ge en hård smäll, och alla som fogade sig efter henne lika så. Echos pappa var inte heller någon höjdare tyckte jag. Att föräldrar pressar sina barn till att göra saker de inte vill och tvinga dem att göra saker som de vill att barnet ska göra, gör mig så fruktansvärt arg. Echos pappa var ju precis sådan och jag vet inte hur många gånger jag blev arg över det. Jag tyckte om Isaiah, men hade svårt att greppa Beth och vet inte riktigt vad jag tyckte om henne egentligen.

Pushing the Limits överraskade mig verkligen och jag tyckte om den bra mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Jag rekommenderar den verkligen och även om det är lite tråkigt att de andra böckerna i serien inte handlar om Echo och Noah, så ska det ändå bli roligt att läsa dem.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar