tisdag 24 juni 2014

Sommarläsning

Jaha, det här inlägget skulle kommit upp så fort jag slutat skolan, men eftersom att jag började jobba nästa direkt så har jag varken haft tid eller ork att skriva det. Men nu så. Tänkte att jag skulle skriva lite om vad jag planerar att läsa i sommar. I vanliga fall brukar jag inte planera så mycket vad jag ska läsa (vilket är mycket märkligt då jag är en väldigt planerad människa i vanliga fall) utan brukar läsa det som faller mig in. Men den här sommar har jag faktiskt tänkt att läsa om lite böcker, så jag tänkte att jag skulle visa upp dem. Förutom de här böckerna ska jag väl försöka att ta mig igenom mina olästa böcker som jag har i bokhyllan (haha känns som jag säger det varje månad, men det är ju också sant).


Jag har velat läsa om Anna and the French Kiss ett bra tag nu och har haft sån himla lust att läsa den på sista tiden så jag tänkte att jag skulle läsa den inom en snar framtid. Kommer förmodligen då även läsa om Lola i väntan på att Isla ska komma ut. Älskar de här böckerna och ser verkligen fram emot att läsa dem igen.


Läste de här böckerna för några somrar sedan och fullkomligt älskade dem. Det här är en av mina absoluta favoritserier och jag ser så mycket fram emot att läsa den igen. Så fort jag får semester ska jag kasta mig över den här serien.


Den sista boken jag tänkte visa är den här. Efter att nyligen ha läst Wedding Night av Sophie Kinsella blev jag så sugen på att läsa böcker av henne igen (har läst alla) och det här är en av mina favoriter. Var ett tag sedan jag läste den nu så det ska bli kul att läsa den igen.

Kommer så klart läsa fler böcker än de här i sommar men vet inte om jag kommer att läsa om fler än de här. Är det någon annan som planerar att läsa om något i sommar?


4 kommentarer:

  1. Har också tänkt att satsa på att läsa om Anna and the French kiss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är ju så bra! Och tror att den passar riktigt bra att läsa på sommaren :)

      Radera
  2. Jag tänker läsa om The Wolves of Mercy Falls serien nu innan Sinner kommer, och efter att ha sett VA filmen 2 ggr så är jag supersugen på en omläsning av serien. Får se om jag tar mig tid. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag skulle också vilja läsa om The Wolfs of Mercy Falls, var så länge sedan jag läste den. Ser så mycket fram emot Sinner! Ja, det är ju inte så ofta man tar sig tid att läsa om böcker tycker jag, för det finns ju så många nya att läsa, så man får ju välja med omsorg :)

      Radera