lördag 26 juli 2014

My Life Next Door - Huntley Fitzpatrick

12294652Titel: My Life Next Door
Författare: Huntley Fitzpatrick
Serie: My Life Next Door #1
Antal sidor: 394
Utgivningsår: 2012
Förlag: Dial Books For Young Readers
Betyg: 4/5

The Garretts are everything the Reeds are not. Loud, messy, affectionate. And every day from her rooftop perch, Samantha Reed wishes she was one of them . . . until one summer evening, Jase Garrett climbs up next to her and changes everything. As the two fall fiercely for each other, stumbling through the awkwardness and awesomeness of first love, Jase's family embraces Samantha - even as she keeps him a secret from her own. Then something unthinkable happens, and the bottom drops out of Samantha's world. She's suddenly faced with an impossible decision. Which perfect family will save her? Or is it time she saved herself? A transporting debut about family, friendship, first romance, and how to be true to one person you love without betraying another.

Jag har velat läsa My Life Next Door väldigt länge, men precis som med så många andra böcker så har det bara inte blivit av att jag köpt den. Så när Lisa hade bloppis på sin blogg och den här var med så kunde jag bara inte låta bli att köpa den. Jag hade hört mycket bra om den innan och jag tyckte mycket om den.

Jag gillade karaktärerna väldigt mycket. Jag tyckte om både Samantha och Jase. Jag gillade att de var helt normala och kändes som vem som helst. Jag tyckte också väldigt mycket om Jase familj och mina favoritdelar var när Samantha och Jase var med dem. Tim gillade jag inte alls i början men ha växte verkligen på mig. Nan däremot gillade jag inte alls. Hur Samantha kunde vara vän med henne förstod jag inte alls. När Nan sa att Samantha fick allt som hon pekade på och att det var orättvist och att hon var avundsjuk på det gjorde mig så arg, så beter väl sig inte riktiga kompisar?! Inte heller Samanthas mamma tyckte jag om, jag har väldigt svårt för det här med föräldrar som försöker styra sina barns liv. Jag gillade handlingen i boken riktigt mycket. Jag gillade att läsa om Samanthas liv och hur hon och Jase blev förälskade i varandra.

Hela boken var så fin och mysig, en perfekt sommarbok. Jag rekommenderar den verkligen och ser fram emot att läsa fler böcker av Huntley Fitzpatrick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar