lördag 25 oktober 2014

SISTERHOOD OF THE WORLD BLOGGER AWARD

Blev taggad av både Filippa och Gabriella att göra den här taggen. Tack så mycket!! :)


Regler för taggen:

1. Tacka bloggaren som taggade dig och länka till deras bloggar. 
Tack igen! :)
2. Ha med taggens logga i inlägget
3. Svara på tio frågor
4. Tagga tio andra bloggare och ge dem frågor

Filippas frågor:

1. Name some of your book boyfriends
Jem Carstairs, Adrian Ivashkov, Cricket Bell

2. Favorite book series?
Harry Potter. Alltid Harry Potter.

3. Which is your favourite "book to movie/tv-show" adaptation?
Jag tycker att Jane Eyre från 2011 med Mia Wasikowska var superbra. Och så klart Cathing Fire.

4. Where do you buy your books?
The Book Depository eller Adlibris 

5. Favourite stand alone?
Boktjuven, Aristotle & Dante Discover the Secrets of the Universe och Sagoberättaren

6. Favourite cover

Så svårt, det finns så många fina men jag älskar omslaget till Clockwork Princess 

18335634 

7. Do you like paperbacks/hardbacks or e-books the most?
Hardback

8. How many TBR-books do you currently have on your bookshelf?
6 i min riktiga bokhylla och 207 på Goodreads

9. How do you organize your books on your shelf?
Efter längd och sen efter tjocklek

10. When did you start to buy/collect books?
Oj, vet inte, har väl alltid köpt böcker antar jag. 


Gabriellas frågor:

1. Vad är det som får er att fastna för en bok?
Bra handling, bra karaktärer eller bra språk. Helst alla tre.

2. Senaste bokrelaterade inköpet ni gjorde?
Jag förhandsbeställde The Retribution of Mara Dyer häromdan.

3. Kommer ni att delta i NaNoWriMo i år och i så fall vad kommer ni skriva om?
Yes, det ska jag och det blir en dystopi.

4. Vilken bok i er bokhylla har finast omslag?
Se ovan.

5. En barndomsbok som ni alltid kommer att minnas.
Harry Potter och de vises sten

6. Föredrar ni serier eller ensamstående böcker?
Både och, älskar serier men ibland är det skönt med ensamstående också.

7. Er favoritförfattare
J.K Rowling, Cassandra Clare och Rick Riordan

8. Inbunden, pocket eller e-bok? (eller kanske till och med ljudbok?)
Inbunden

9. Vart föredrar ni att läsa?
I min fåtölj eller i sängen.

10. Vilken genre har du aldrig läst något inom men är nyfiken på?
Har läst en New Adult bok men skulle vilja läsa fler.

Jag taggar ingen för det känns som att alla redan har gjort den (plus att jag inte orkar komma på frågor haha). :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar