söndag 5 oktober 2014

The Taylor Swift Book Tag

Hittade den här taggen först hos Beate, som taggade alla som någon gång sjungit högt till Shake It Off (guilty!), och sedan hos Petra och jag tänkte att den kunde vara rolig att göra eftersom att jag tycker om Taylor Swift. Taggen går ut på att man ska para ihop Taylor Swift låtar med böcker.

1. We Are Never Ever Getting Back Together - pick a book or a series that you were pretty sure you were in love with, but then wanted to break up with



Kom direkt att tänka på The Lux series av Anna Godbersen. Gillade de tre första delarna riktigt mycket, men sen kom den fjärde boken och förstörde allting. Det var egentligen bara en karaktär som fick en värdig avslutning och det tycker jag inte var schysst mot de andra karaktärerna. Inte konstigt att den fjärde aldrig har översatts till svenska.

2. Red - pick a book with a red cover

9761778

3. The Best Day - pick a book that makes you feel nostalgic

1990311

4. Love Story - pick a book with forbidden love


Kan det bli mer förbjudet än så?

5. I Knew That You Were Trouble - pick a bad character that you couln't help but love

Måste nog säga Warner från Shatter Me här. I första boken fullkomligt avskydde jag honom, men sen vann han mitt hjärta!

6. Innocent - pick a book that someone ruined the ending for

Harry Potter och halvblodsprinsen. En av mina bästa kompisar hann läsa boken innan mig och avslöjade att (Dumbledoredog. Har nog aldrig riktigt förlåtit henne för det haha, även om vi fortfarande är bästa kompisar.

7. Everything Has Changed - pick a character from a book who goes through extensive character development

8709527

Sydney Sage!! Hon har en av de bästa utvecklingarna jag vet!

8. You Belong With Me - pick your most anticipated book release

18705209

9. Forever and Always - pick your favourite book couple

Hjälp så svårt, det finns så många! Men jag älskar Sydney och Adrian från Bloodlines och Percy och Annabeth från Percy Jackson.

10. Come Back, Be Here - pick the book you would least like to lend out, for fear of missing it too much

Alltså jag kommer väl låta helt hemsk nu, men jag lånar inte ut mina böcker (annat än till min mamma). Jag är för rädd för att de ska förstöras! Men det finns väl ett par böcker som man skulle behöva brotta ner mig på marken och bända ur mina händer för att få tag på haha.

Bonusfrågor

11. Teardrops On My Guitar - pick a book that made you cry a lot

Senast jag grät som en idiot till en bok var till Boktjuven. Läs den om ni inte gjort det!

9501098 

12. Shake It Off - pick a book that you love so much that you just shake of the haters


Jag vet att det råder väldigt delade meningar om den här boken, men jag älskar den så mycket!!

2 kommentarer:

  1. Kul att du gjorde den. :) Jag gillar också Percy & Annabeth som par. Hade faktiskt glömt bort hur mycket tills jag började läsa om The Heroes of Olympus böckerna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man glömmer ju lätt bort hur mycket man tycker om vissa karaktärer när det var ett tag sedan man läste om dem :)

      Radera