lördag 1 november 2014

Månadssammanfattning oktober + Nytt jobb + NaNoWriMo

Lästa böcker: 7
Lästa noveller: -

Svenska: 5
Engelska: 2

Mellody Looh – Förelsemärket – Gabriella P. Kjeilen
De odödligas hunger – Julie Kagawa
Rasande stjärna – Moira Young
The Blood of Olympus – Rick Riordan
Tyst – Hannah Harrington
The Beginning of Everything – Robyn Schneider
Sveket – Ursula Poznanski

Bästa boken: The Blood of Olympus
Sämsta boken:-

Oj, vilken bokmånad det har varit. Inte till antalet kanske, men till kvalitén. Alla böckerna har varit så bra och det har nog varit den bästa bokmånaden på länge. Två efterlängtade avslutningar har jag hunnit med och älskade båda, samt fått några nya favoriter. Helt ärligt har jag inte så stor koll på vilka böcker som kommer ut i november, den enda som jag vet är The Retribution of Mara Dyer (och den ser jag så mycket fram emot!). Men annars ska jag läsa Blue Lily, Lily Blue och In the Afterlight som dök ner i brevlådan i veckan.

Och så kommer vi till den andra punkten i rubriken. För att göra en lång historia kort så har jag det senaste 1,5 året pluggat, men i september hoppade jag av skolan och i oktober började jag jobba, vilket har gjort att jag inte hunnit läsa så mycket och bloggen har blivit lite lidande. Vilket leder mig till punkt nummer tre. Nu i november ska jag vara med i NaNoWriMo (National Novel Writing Month) vilket innebär att jag kommer prioritera skrivandet istället för läsandet. Men jag ska försöka uppdatera så gott det går ändå, och kommer det inte så mycket bokrelaterade inlägg så kommer det lite uppdateringar om NaNo i alla fall. Hoppas att ni har överseende med det. Vill ni kan ni lägga till mig på NaNo:s hemsida så heter jag EmmmaJ där.

Hoppas att ni har haft en fin månad och att november blir bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar