måndag 6 juli 2015

Miss Mayhem - Rachel Hawkins

23621765Titel: Miss Mayhem
Författare: Rachel Hawkins
Serie: Rebel Belle #2
Antal sidor: 273
Utgivningsår: 2015
Förlag: Putnam
Betyg: 4/5

Life is almost back to normal for Harper Price. The Ephors have been silent after their deadly attack at Cotillion months ago, and best friend Bee has returned after a mysterious disappearance. Now Harper can return her focus to the important things in life: school, canoodling with David, her nemesis-turned-ward-slash-boyfie, and even competing in the Miss Pine Grove pageant.Unfortunately, supernatural chores are never done. The Ephors have decided they’d rather train David than kill him. The catch: Harper has to come along for the ride, but she can’t stay David’s Paladin unless she undergoes an ancient trial that will either kill her . . . or connect her to David for life.

Jag gillade verkligen Rebel Belle och har sett fram emot att få läsa uppföljaren. Rachel Hawkins böcker är väldigt roliga och lättlästa och den här boken är inget undantag. Jag gillade den inte riktigt lika mycket som Rebel Belle men jag tyckte ändå att den var bra.

Det händer inte så mycket i början av boken men slutet vägde upp för det för det var så bra. Och jag är verkligen inte okej med hur det slutade! Boken har det som jag tycker så mycket om med Hawkins böcker, roliga dialoger. Hon är verkligen en mästare på roliga dialoger. Det jag tror att jag tycker mest om med den här serien är att den utspelar sig i södra USA. Jag älskar alla slanguttryck, skönhetstävlingar och allt annat som har med södern att göra.

Jag gillar verkligen Harper. Hon är stark, smart, tar ingen skit och står upp för sig själv. Sen att hon är ett kontroll freak tycker jag bara är roligt, för det gör henne till en komplex karaktär. David gillar jag också, han är så nördig och härlig. Men en sak som jag var mindre förtjust i med den här boken var Harper och Davids relation. Jag hade tänkt mig att jag skulle få se deras fina relation, och visst, det fick jag, men de bråkade också hemskt mycket om hemskt onödiga saker. Det kändes mest som att det bråkade om olika saker boken igen. Ryan och Bee tycker jag väl också om men det är inga riktiga favoriter hos mig.

Som sagt, slutet var inte okej och nu kan jag verkligen inte vänta tills den sista delen kommer ut nästa år så att jag får reda på hur det ska gå för dem allihop.

2 kommentarer:

  1. Alltså slutet av den här boken var verkligen inte okej och jag tror att jag hamnade i ett chocktillstånd där ett tag. Och nu längtar jag ihjäl mig efter nästa bok.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, eller hur! Nu vill man bara veta vad som ska hända! :)

      Radera